loading...
آخرین نبرد
محمد افسر بازدید : 23 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

یکی دیگر از علائم ظهور که حجم قابل ملاحظه ای از روایات مربوط به نشانه های ظهور را به خود اختصاص داده مسئله « فتنه شام» است. ما در مطالب پیشین به برخی از نشانه های نزدیکی ظهور در روایات پرداختیم که رخدادهایی مطابق با آنها در تحولات اخیر عالم به چشم می خورد . اینک و در همین راستا به یکی دیگر از این وقایع یعنی فتنه شام و تطابق آن با رخدادهای سوریه می پردازیم.

با توجه به روایات متعدد ، پیش از ظهور منجی عالم بشریت در شام یا همان سوریه امروزی فتنه ای رخ می دهد که به راحتی پایان نمی یابد و هرگاه که امیدی برای پایان آن به وجود آید و در قسمتی آتش فتنه فروکش کند دو باره شعله های فتنه از جای دیگری سر بر می آورد و امید هار ا از بین می برد.

این فتنه و آشوب و هرج و مرج ادامه می یابد تا آنجا که حکومت مرکزی را بسیار ناتوان می سازد تا حدی که از مقابله با ضعیف ترین گروه ها و دشمنان هم ناتوان می شود آنگاه مردم در معرض کشتار و قتل عام و فشار اقتصادی و امنیتی شدید قرار می گیرند و کشور دچار جنگ داخلی شده و نهایتا سه گروه با هم درگیر می شوند که یکی از این سه گروه که فرماندهی آن را شخصی به نام «سفیانی» برعهده دارد بردیگران غلبه می کند او همان دشمن سر سخت حضرت مهدی (عج) به شمار می رود و....

این در حالی است که ما امروز سوریه را در بحرانی می بینیم که به اعتراف خود بشار اسد پس از گذشت حدود یک  سال ونیم هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد.

اما روایت مربوط به شام:

روایت شده که فرمودند: 
«
از سه نشانه، انتظار فرج داشته باشید، پرسیدند آنها کدامند؟ فرمود: اختلاف اهل شام در بین خودشان و...»

امروزه اختلاف مردم و گروههای سوری و مقدمات جنگ داخلی در این کشور به وضوح به چشم می خورد.

و باز هم روایت شده که فرموند: 
«
قبل از ظهور حضرت مهدی (ع) فتنه ای پدید می آید که مردم را سخت در محاصره قرار می دهد، پس مبادا اهل شام را دشنام دهید زیرا مؤ منان حقیقی از آن سامان هستند، بلکه ستمگران آنها را نفرین کنید و خداوند بزودی قضا و قدری از آسمان می فرستد تا آنها را پراکنده سازد بگونه ای که اگر روبهان با آنها درآویزند، بر آنان پیروز می گردند

محمد افسر بازدید : 21 شنبه 1393/09/01 نظرات (0)

یک شبکه تلویزیونی وابسته به آل‌سعود تروریست‌های سوریه را "نوادگان بنی‌ امیه" خواند و از آنها خواست که حرمین سیده زینب و سیده رقیه را تخریب کنند. افراد مسلح همچنین گردان‌های ''شمر'' و ''یزد بن معاویه'' را تشکیل دادند.

به گزارش خبرگزاری آنا، شبکه تلویزیونی "صفا" وابسته به جریان وهابیت، خواستار تخریب حرمین شریفین حضرت زینب(س) و حضرت رقیه، بنت الحسین(ع) شد.

شبکه صفا وابستگی زیادی به آل‌سعود دارد و در ریاض، قاهره و کویت دفتر رسمی دارد. کارشناسان رسانه این شبکه تلویزیونی را وابسته به دستگاه جاسوسی رژیم سعودی می‌دانند.

این شبکه خبری با توصیف تروریست‌های سوریه که خود را ارتش آزاد می‌نامند به "نوادگان بنی‌امیه"، از آنان خواست تا مقبره و صحن حضرت زینب کبری ( سلام الله علیها) واقع در دمشق را ویران کنند.

در بیانیه‌ این شبکه آمده است، "ای نوادگان و ای پیروان معاویه و یزید و ای عناصر ارتش آزاد بر شماست که مقبره سیده زینب و سیده رقیه را در دمشق هدف قرار دهید و همه این قبرها را به طول کامل ویران کنید."

گروه‌های ترورستی سوریه همچنین اعلام کردند که دو گردان موسوم به "یزید بن معاویه" و "شمر بن ذی الجوشن" تأسیس کرده‌اند.

سوریه از ماه‌های اخیر شاهد ورود افراد مسلح به این کشور و ایجاد ناامنی در خط مقدم مقاومت است؛ این تروریست‌ها توانسته‌اند در بخش‌های زیادی از سوریه ناامنی ایجاد کنند.

ارتش سوریه نیز در هفته‌های اخیر توانسته است که با قدرت، به مقابله با این گروه‌ها بپردازد.

محمد افسر بازدید : 33 جمعه 1393/08/30 نظرات (1)

یکی دیگر از مکانهای دیگر که به خسف آن در احادیث اشاره شده ، بصره می باشد.

الف - پيامبر اكرم (صلـّي الله عليه وآله) خطاب به جعفر طيّار فرمودند: « بصره توسط يكي از فرزندان تو ويران مي شود كه زنجي ها از او پيروي مي كنند. »

 

ب- « ... گويي با چشم خود [ اميرالمؤمنين ( عليه السـّـلام) ] مي بينم كه شهر شما را آب فراگرفته است . از ساختمانهاي شهر جز گنبد مسجد تان ديده نمي شود كه همانند سينه ي مرغي در اقيانوس بيكران شناور به نظر مي رسد. هنگامي كه ديدند كوخهاي بصره تبديل به كاخ شده و باغهاي اطراف آن تبديل به قصر شده ، بدانند كه عمر بصره به پايان رسيده ، ديگر بصره اي وجود نخواهد داشت . »

 

ج – « اي بصره ! واي بر تو از سپاهي كه نه گرد بر انگيزد ونه احساس دارد ولي فتنه اي بر پا كند كه  خانه ها را ويران سازد،آبادي ها را بر خاك نشاند، ثروت ها را بر باد دهد و زنها را به اسارت سپارد . »

 

د -  « هنگامي كه بصره ويران شود وامير اميران بر خيزد . »

 

ه - « سپس بصره خسف مي شود و ويران مي گردد و وحشت بسيار شديدي برسراسر عراق حكمفرما ميشود كه احدي آسايش وآرامش نمي يابد ... »

 

ـــ‌  مؤلـّف عصر ظهور ضمن بررسي چند خطبه از نهج البلاغه گويد: بصره از جمله شهر هاي مؤ تفكه (زير و رو شده ) است كه در قرآن مجيد آمده است ... سه مرحله زير و رو شده و مرحله  چهارم هنوز واقع نشده است

محمد افسر بازدید : 23 جمعه 1393/08/30 نظرات (0)

در يك سال قبل از ظهور سه موضو ع كاملاً آشكار, پديدار خواهد شد :

 الف- مناطق مختلفي در سراسر شرق و غرب دنيا خسف شده و به زمين فرو مي رود كه مهمترين آن ها خسف بيدا است كه جزء علائم حتمي مي باشد.

 

 در كتاب ”سيماي حضرت مهدي [عليه السـّـلام ] در قرآن “ ذيل آيه 47 سوره مباركه نساء در حديثي طولاني آمده است:

 ” و فرمانده لشكريان سفياني در بيابان بيدا فرود مي آيد سپس منادي از آسمان بانگ مي زند : اي بيدا ،اين قوم را نابود كن كه زمين بيدا آن ها را به كام خود فرو مي كشد و جز سه تن كسي از  آن ها جان سالم به در نبرد. خداوند صورت هاي آن سه را به پشت بر مي گرداند و آنان از قبيله كلب مي باشند و در باره آن ها اين آيه نازل شده : اي كساني كه كتاب آسماني به آن ها عطا شده،به آنچه نازل كرديم – كه آنچه را نزد خود داريد تصديق مي كند - ايمان آوريد. پيش از آنكه صورت هايي را تغيير دهيم و آن ها را به پشت برگردانيم ... تا آخر آيه٭

 

در همين كتاب ذيل آيه 148 سوره بقره در حديثي تأويل آيه 51 سوره سبأ را مربوط به خسف بيدا مي داند: اگر ببيني هنگامي كه وحشت زده مي شوند و از دست نمي روند بلكه از مكان نزديكي گرفته مي شوند. ٭توضيح اينكه :سرزمين بيدا بين مكـّه و مدينه قرار دارد و از لشكر سفياني جز دو يا سه نفر باقي نمي ماند. يكي از  آن ها براي بشارت به سوي مكـّه حركت مي كند و حضرت [عليه السـّـلام ] را مژد گاني مي دهد و ديگري به سوي سفياني باز مي گردد و او را انذار داده، از عاقبت شومش مي ترساند.

 

در احادیث آمده  تعداد سپاهیان خسف شده سفیانی در این مکان هفتاد هزار نفر است.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 42
  • بازدید کلی : 1,817